Roller
Her kan du finde de roller under de enkelte klaner som bliver udbudt. Vi skriver alle BG'er og fordeler evner. Følgende skal ses som en generel beskrivelse af de mulige roller.
Natorker | Vildorker | Skovorker | Sortorker | Sorthænder | De Udstødte | Gobliner | Hemmelige Gruppe
Natorker
Øverste Shaman
Nat orkernes øverste ledere, og ældste shamaner i deres klaner. Han høre åndernes kald, og han forstår sig bedst på deres kryptiske visioner som nat orkerne får. Som tidligere svampemester er han oftest, skinsyg, små tosset, paranoid og empatiløs. Blandet med sit gamle erhverv og sit nye samt det traditionsrige optagelses ritual som en shaman gennemgår sker det oftest at alt hvad de har lært bliver slettet fra deres allerede belastet sind. Men gaverne fra ånderne som øverste shaman skal man ikke undervurderer eller tage let på.
Svampemester
Svampemesterne er natorkernes helligste personer efter shamanerne. De er det eneste der ved hvilke svampe der dur, hvilke svampe der kan bruges og hvordan de skal bruges. Deres eksperimenter med svampe, samt oplæringsmetoder som svampemestre gør dem til paranoide enespændere der til tider taler med sig selv, snakker i gåder, vandrer forvirret rundt og som pludselig kan skifte emne midt i en samtale.
Hellig kriger (x3)
Vanvittige kriger, der under kamp pumper sig selv med diverse mængder svampe for derefter at slagte alt på sin vej, nogle gange ven såvel som fjende hvis man kommer i vejen for dem. Grundet deres høje resistens over for mange af svampenes "normale" bivirkninger ses de som værende høj hellige kriger blandt natorkerne.
Torturmester
Natorkernes torturmestre er blandt de meste frygtede inde for deres hverv. De er hårdføre orker, der udover at være modbydeligt dygtige torturmestre også har et særdeles godt kendskab til natorkernes svampe og deres effekter på andre racer samt orker. Selv andre nat orker frygter torturmesterens pisk og metoder.
Shaman
Alle andre shamaner hører ind under de øverste som en form for shamanistisk rådgiver eller rådgivere alt efter hvor mange der nu er. Ligesom den øverste har de mistet mange af deres svampemester evner til fordel for åndernes mørke kræfter og gaver.
Vildorker
Den Udvalgte
Udvalgt af ånderne til at lede vildorkerne, er den udvalgte en blanding af en mægtig kriger og spirituel vejleder. Han er den øverste leder, og har således det sidste ord i klanen, men udover ham er der også shamanen som er som er klanens åndelige vejleder. Hans største opgave er at lede og beskytte klanens ære og behold.
Stortand (x3)
Vildorkernes største krigere. Fra barnsben trænet til at indgå i krigerkastet er de vildorkernes beskyttere når det kommer til krig og kamp. Deres vildskab i kamp kan ikke måles.
Vistand
Vise og gamle orker, hvis sande specialle ligger i deres tatoverings kunst. En gammel viden der er videregives fra vistand til vistand. Rygterne siger at disse tatoveringer er magiske og kan mere end blot beskytte bæreren.
Shaman
Den udvalgtes rådgiver, og talerør for ånderne. Hvor Den udvalgte beskytter klanen taler Shaman åndernes ord på jorden. Med mægtige formularer beskytter han stammen, healene såvel som destruerende.
Snutand
Vildorkernes spejdere og jægere. De kender naturen bedre end nogen anden, og er eksperter i at jage dyr, såvel som fjender. Udover at jage holder de også et konstant vågent øje mod fjendtlige klaner såvel som mennesker.
Skovorker
Shaman - Leder: vandelement.
Hans åndelige gaver giver ham en styrke som respekteres af alle klaner. Hans kontrol over vandet er beundrings værdigt, og man skal på ingen måde se ham som en pacifistisk healende shaman. Han besidder i sandhed også dødelige kræfter.
Dødsgangere
Som hellige og legendariske veteraner har disse krigere "skænket" døden til flere fjender end en normal skovork når igennem hele sit liv. Disse få krigere har opnået hellig status blandt skovorkerne, og hvor de træder indgyder de respekt. De har mestret deres elements gaver til det yderste, og deres evner og erfaring i kamp er frygtet gennem alle rækker.
Krigere (x 2)
Fanatiske og dedikerede krigere, der ligesom alle skovorker er mærkede af det element, de har fået af
ånderne. Deres evner i kamp varierer fra kriger til kriger, afhængigt af deres element.
Nogle er smidige og hurtige som vinden, andre stærke og vilde som ilden. De anser deres profession som værende en
af de helligste, da det er deres opgave at "skænke" døden til deres fjender.
Spejdere
Skovorkernes øjne og øre. Disse skovorker bringer døden til deres fjender uden de når at opdage hvad der ramte dem. Ved hjælp af deres elements gaver, arbejder de i det usete, kyniske og fokuseret på deres opgave.
Dødsritualist
Mærket fra fødslen har disse få skovorker, modsat resten af deres klan, ikke modtaget et bestemt element af ånderne som gave. I stedet tjener de det hellige formål at forberede og lede alle skovorkerne til deres død. Modsat shamanerne, som er klanens åndelige vejledere og ledere, er disse skovorker lærde vismænd, der udføre de sidste hellige riter og søger for at alle traditioner opretholdes og udføres til punkt og prikke. Deres viden om døden, og evner inden for området har været årsag til mange rygter, blandt andet at de kan opretholde kontakt til de døde, og at grunden til de fødes uden elementernes mærke skylde at de fra fødslen er for evigt bundet til dødsriget.
Goblin
Skovorkernes gobliner indgår i alle de vigtige skovork-ritualer, og af selv samme årsag nyder de god respekt i
klanen (set i forhold til hvordan andre orker ser på gobliner).
Det er dem, der udføre de allersidste ting i de forskellige begravelsesritualer efter at skovorkerne har
sagt farvel til den døde. De ses oftest sammen med Dødsritualisten, og det rygtes at deres tætte
kontakt med døden, har sat sine spor i deres evner.
Sortorker
General
Den øverste Sortork, og også den stærkeste. Han er lederen, og alle gør hvad han siger, ellers ved de godt hvad der sker. Han ser sig selv som åndernes udvalgte, og betvivler nogen dette vil han hurtigt vise det med sine kamp evner. Han er deres bedste kriger, og den alle frygter.
Løjtnant (x2)
Næstkommanderende hos sortorkerne og dem der slår hoveder sammen på de andre når de ikke høre efter. De er sort orkernes stolte elite, og Generalens personlige garde. De er dem der går forrest i enhver kamp.
Bartskære
Sortorkernes bartskærer på slagmarken. Trænnet til kamp og med diverse ondskabsfulde redskaber lapper de sort orkerne sammen. De holder ikke igen, og er på ingen måde venlige over for deres "patienter".
Spejder (x2)
Sortorkernes øjne og øre. Som fortropper er de hårdføre og trænnet til at kæmpe alene samt skjule sig for fjenden. De kender landskabet bedre end nogen anden, og taktisk er de fortræflige spejdere til at rådgive lederen, og til at sende ind på one man opgaver.
Shaman
Generalens rådgiver, og talerør for ånderne. Bevæbnet med mørke og dystre formularer er han deres repræsentant på jorden, parat til at beskytte hæren og knuse sine fjender.
Sorthænder
Sort Hånd
Den øverste shaman i den enkelte Celle og også den der har kontakt til de højere celler. Han modtager Sharouks og Skolopenders ordre og det er hans pligt at adlyde og videregive dem til hans celle og de celler under ham. Frygtet for sine mørke spiritistiske kræfter er en Sort Hånd en af de mest frygtede shamaner blandt orkerne.
Shaman
Det hænder, dog sjældent at der er mere end en shaman i en celle. Når dette alligevel sker, er shamanen enten en lærling af Sort Hånden eller en der er sendt fra højere celler for at inspicere, rapportere eller holde øje med sort hånden.
Ligsamlere (x2)
Deres opgave er, som navnet indikere at indsamle lig til cellen og klanen. Enten halvdøde værdige ofre til ritualer, føde eller fuldbyrdige ofre såsom kvinder, børn eller stærke mænd. De står også for den rituelle forberedelse af ritualer, samt afslutningen af disse. Det hænder at det er ligsamleren der definere hvorvidt personen er død eller ej, og er de ikke det så har ligsamleren specielle evner til at personen kan blive det. Grundet deres daglige omgang med de døde har de også en speciel kærlighed til de døde.
Blodskrigere (x3)
Skønt klanen er ung har rygtet om disse krigere allerede spredt sig. Kolde krigere der elsker synet af folks smerte og død, mens de slagter dem, tænder krigernes blodslyst og sender dem i en rus af nydelse. En Blodskriger er sort hændernes beskytter af klanen og en særdeles frygtede en af slagsen.
De Udstødte
Boss
Chefen og ham der tager den endelig beslutninger hvad angår klanens bedste. Han passer på sine folk og tilgengæld har han en enorm loyalitet fra dem. Han leder dem i krig såvel som fred, og er tit den der er mest snu af alle i klanen. Taktiker, diplomat, kriger..Han er hvad han skal være for klanen bedste, og han gør hvad der skal til.
Soldater (x2)
Anset som de udstødtes sande veteraner er de Soldater, landevejrøvere. Krigere af alle slags hører ind under denne del af klanen. Soldaterne blandt de udstødte er nogle af de bedste krigere grundet deres alsidighed, og ligeså forskellige som de er i udseende ligeså forskellige er de også i deres våben og rustninger.
Shaman (x2)
Ligesom resten af klanen er shamanen også udstødt med en mørk eller dyster baggrund. Intern magtkamp, fejlet kup forsøg og lignende ligger oftest til grunde for shamanens udstødelse eller mordforsøg. De er stærke shamaner, med et overlevelses instinkt udover det sædvanlige og en stærk forbindelse til deres ånd der hjælper dem til at passe på deres klan.
Brygger
Giftekspert, kok, urtekyndig. Bryggerne har mange hverv blandt de udstødte men fælles er at de har en blandet viden fra mange klaner som gør dem unikke inden for deres område. Om det så omhandler gifte, svampe, urter, eller lignende ja så har bryggeren altid en opskrift eller idé.
Tyv
Tyvene er en vigtig del blandt de udstødte når det kommer til overlevelse. De sendes ud på alt fra let lomme tyveri, til større opgaver som indbrud, erhvervelse af vigtige informationer, dokumenter og lign. De variere i alt fra listige lette "fingre" til gennemtænkte spioner og informanter.
Gobliner
Stor Mystiker
Goblinernes øverste "shaman" og åndelige vejleder. Deres magi er vild og kaotisk, og det er set at en mystikers formularer kan komme helt bag på mystikeren selv. De lever livet farligt, og leger oftest med ting, der ikke er for sarte sind eller sjæle. Af selv samme årsag holder alle gobliner oftest god afstand til mystikeren når han går i gang med at kaste sine formularer, da man aldrig ved hvad det ender med.
Stor Kogemester
Gifte, brygge, mad eller noget helt tredje. Der er ikke det, den store kogemester ikke kan lave i en gryde eller skål, og som den bedste til sit hverv er det ham der vejleder og leder alle goblinernes bryggere og urtekyndige. Lige så vandvittige og distræte som en af natorkernes svampemester, lige så geniale og kaotiske er de med deres brygge.
Stor Tyv
Som den bedste af alle tyve og spejdere er Stortyven den der vejleder og repræsentere alle gobliner med speciale inden for hans evner. Listig som en spion, og snedig som en snigmorder, mestre han mange evner der gør ham til den bedste inden for sit felt.
Trolde (x2)
Rygtet siger, at trolde og gobliner altid har haft et mystisk forhold til hinanden - Om det er deres mærkelig brygge, snedige sind, eller farlige magi, ja så har goblinerne formået at fange og tæmme disse vilde og sløvsindede bæster. Oftest findes de i flere lænker og kæder end man kan tælle, da deres styrke og udholdenhed er enorm. Ingen goblin ved sin fulde fem vil forsøge at styre en trold i kamp, og det hænder oftest at trolden slippes fri, frem for at goblinen bliver trampet på eller trukket ihjel. Trolde er store, stinkende bæster, der æder alt hvad de kan komme i nærheden af og sjældent frygter noget, grundet deres mangel på intelligens. Provokeres de først, er de næsten umulige at stoppe, da de er meget stærke, voldsomme og yderst udholdende med deres regenererende evner.
Snigmorder
Med goblinernes naturlige evne for at være listige og blænde ind, har disse gobliner udviklet sig til at være yderst dygtige snigmordere. Hurtige og snu undgår de oftest direkte kamp, og ynder i stedet af angribe fra det usete. De bruger alle midler til deres rådighed, og har med tiden lært at udvinde og bruge de mest dødelige gifte til at hjælpe deres sag.
Tyve/spejdere
Spejdere, tyve, spioner. Disse gobliner går under mange navne, men en ting er sikkert - De har lært at mestre deres naturlige gave til at blænde ind, lytte, og "låne ting" bedre en nogen anden og dette gør dem til nogen af de bedste inden for deres fag.
Hemmelige Gruppe
Der er plads til 7 roller inden for denne gruppe. Se mere under Hemmelig Gruppe